Instalacja gry Urban jest całkowicie bezpieczna! Programy antywirusowe mogą jednak wyświetlać ostrzeżenia, gdyż nie znają tego pliku.
Urban to gra komputerowa, którą stworzyłem w wieku 16 lat.
Została wydana w roku 1997, a teraz odrodziła się jako Urban 2 z szeregiem usprawnień.
Urban to człapiące jajko, które zabłądziło w labiryncie
zbudowanym ze 102 komnat. Urban ma na oczach czarne okulary i nic nie widzi. Idzie przed siebie,
a kierować możemy nim stawiając na jego drodze zapory. Niektórzy uważają, że
Urban chodzi krokiem moonwalk Michaela Jacksona...(?)
Zasady gry
Urban idzie zawsze przed siebie, ale:
• jeśli nie może iść przed siebie, skręca w prawo.
• jeśli nie może skręcić w prawo, skręca w lewo.
• jeśli nie może skręcić ani w prawo ani w lewo, zawraca.
Twoim celem jest ustawianie zapór na drodze Urbana, aby przeprowadzić go do wyjścia.
Po drodze musisz zjeść wszystkie skaczące grzybki i nie dać się zabić.
Dwa poziomy trudności
Na poziomie Standard dostępna jest nieograniczona ilość zapór.
W każdej komnacie podana jest minimalna ilość potrzebnych zapór - tylko dla Twojej informacji.
Na poziomie Ekspert ilość zapór jest ograniczona do niezbędnego minimum.
Obiekty na drodze Urbana
Wyjście.
Zapora stała. Stawiasz ją lewym klawiszem myszki.
Zapora znikająca. Stawiamy prawym klawiszem myszki. Znika, gdy Urban jej dotknie.
Skaczący grzybek. Zbierz wszystkie, aby otworzyć wyjście.
Muchomorek. Urban będzie miał po nim bulgoty.
Prąd. Popieści Urbana.
Wyłącznik prądu.
Dziura. Bez dna.
Mostek. Gdy postawisz na dziurze zaporę...
Sprężyna. Przerzuci Urbana o dwa pola do przodu.
Teleport. Przeniesie Urbana. Po zakończeniu podróży Urban pójdzie dalej w tym samym kierunku.
Strzałka. Urban przejdzie przez nią tylko w jednym kierunku.
Jeśli za strzałką jest zapora, Urban zawróci.
Wajcha. Zmienia kierunek wszystkich strzałek na przeciwny.
Krzyżak. Wciśnij dowolny klawisz, aby Urban obrał dowolny kierunek.
Dodatkowe trzy zapory. Najlepiej smakują na poziomie Ekspert.
Wyłącznik (prawie) wszystkich przeszkód.
Klucz. Otwiera kolejne komnaty labiryntu. Jest 21 kluczy do zebrania.
Wagonik i tunel. Urban przejeżdża wagonikiem do końca torów i
wychodzi z niego w tym samym kierunku, w którym wszedł.
Tunel można pokonać tylko wagonikiem.
Grę obsługujemy przy pomocy klawiatury i myszki:
Gdy jesteśmy w komnacie
Lewy przycisk myszki stawia zaporę stałą.
Prawy przycisk myszki stawia zaporę znikającą.
Dowolny klawisz klawiatury startuje Urbana.
Spacja lub W zatrzymuje/startuje Urbana.
Strzałka w dół lub w lewo lub A lub S zwalnia Urbana.
Strzałka w górę lub w prawo lub D przyspiesza Urbana.
Enter resetuje komnatę.
Esc lub Tab - wyjście z komnaty.
W innych miejscach gry
Używaj intuicyjnie prawego przycisku myszki lub klawisza Esc, aby pominąć animacje lub intro
oraz aby przechodzić między menu a grą.
Klawisze ogólne i systemowe
Alt+Enter: Przełączamy między pełnym ekranem a oknem.
Alt+Tab: Przełączanie między aplikacjami (możemy opuścić grę bez zamykania jej).
Ctrl+F10: Uwolnienie kursora myszki (przydatne, gdy gra jest uruchomiona w oknie).
Ctrl+F9: Zamknięcie gry.
Konstruktor labiryntów
Wraz z grą dostępny jest konstruktor labiryntów - program do samodzielnego
układania komnat labiryntów. Ułóż własny labirynt i daj go znajomym do pokonania! Albo prześlij
do nas!
Uwagi techniczne
1. Stan gry zapisywany jest w pliku SAVEURB.DAT w folderze SAVE folderu gry.
Aby przenieść swój zapisany stan gry na inny komputer, wystarczy skopiować ten plik.
Podczas deinstalacji gry plik SAVEURB.DAT nie jest usuwany.
2. Twoje labirynty, które tworzysz konstruktorem labiryntów, zapisywane są w folderze LAB folderu gry.
3. Aby uniknąć ewentualnych problemów z zapisywaniem stanu gry (do pliku SAVEURB.DAT)
proponujemy zainstalować grę do innego folderu niż systemowy C:\Program Files (np. do folderu C:\Gry\Urban).