|
Permutu - Refleks jest grą dla dwóch osób.
Pierwszy gracz odwraca jeden klocek. Robi to koniecznie ruchem od siebie - tak, że drugi gracz widzi symbol na tym klocku jako pierwszy. W tej samej chwili (a więc gdy drugi gracz zobaczy, że gracz pierwszy odwraca swój klocek) drugi gracz odwraca swój klocek - dowolną techniką, niekoniecznie od siebie. Teraz gracze jak najszybciej znajdują, gdzie leży taki sam symbol, jaki właśnie odwrócili, ale w kolorze czarnym. I dokładają przy nim swój klocek. Gracz, który zrobi to szybciej - zdobywa punkt i może zostawić swój klocek przy klocku czarnym. Gracz, który zrobił to później, odkłada klocek na bok - symbolem do góry. W następnym ruchu kolejność się zmienia i to drugi gracz odwraca klocek jako pierwszy. Kolejne ruchy gracze wykonują na zmianę. Jeśli gracz, który ma wykonać swój ruch jako drugi pośpieszy się (wykona falstart) i odwróci swój klocek jako pierwszy, wówczas traci punkt - odkłada swój klocek na bok, a gracz, który miał rozpoczynać, może ustawić swój klocek przy klocku czarnym i zdobywa punkt. Jeśli gracze w tym samym momencie dołożą swój klocek do klocka czarnego i nie da się rozstrzygnąć, kto zrobił to szybciej (różnica jest minimalna), wówczas obydwaj gracze pozostawiają swój klocek przy symbolu czarnym i zdobywają punkt. Ostatniego ruchu nie wykonujemy. Gra kończy się, gdy graczom został ostatni klocek do odkrycia. Po odwróceniu wszystkich symboli oprócz ostatniego liczymy, ile klocków każdego gracza pozostało na stole przy symbolach czarnych. Gracz, który ma ich więcej - wygrywa. W powyższej sytuacji gracz zielony wygrał - zdobył 6 punktów (6 jego zielonych klocków zostało przy czarnych klockach), a gracz czerwony zdobył 4 punkty. Do gry można wybrać dowolną nieparzystą ilość symboli. Ilość musi być nieparzysta (a więc np. 19 lub 21, ale nie 20), aby gra była uczciwa i każdy z graczy rozpoczynał taką samą ilość razy (pamiętając, że ostatniego ruchu nie wykonujemy). |
|
|||||||||||||||
Copyright © 1999-2022 by Bartosz Żółtak
Aktualizacja: 01.10.2024 |